تولید محتوا اصفهان

تاثیر محتوا بر سئو

تاثیر محتوا بر سئو

در مقاله های قبلی طراحی سایت اصفهان بحث سئو رو شروع کردیم و مفصلا در مورد سئو و تکنیک های اصلی پیاده سازی اون یعنی سئوی داخلی و سئوی خارجی صحبت کردیم. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار تو بحث سئو و  بهینه سازی سایت، محتوای وب سایت هستش به طوری که یه محتوای با کیفیت و کامل و حتی جذاب یه امتیاز خیلی خوب برای سایت به حساب میاد.

مراجعه به مقاله: “سئوی چیست؟

 

محتوای سایت چیست؟

متن ها، تصاویر، ویدئو ها و صداهایی که توی هر سایتی قرار گرفتند محتوای سایت نامیده میشن. تولید محتوا یکی از روشهای اصلی معرفی و شناسایی سایت به موتورهای جستجو هست که باعث میشه ترافیک سایت افزایش یا کاهش پیدا کنه.

تو یه جمله معروف بیل گیتس میگه “محتوا پادشاه است”. این جمله امروز مثل یه ضرب المثل معروف شده و میگه هر سایتی پادشاهی داره و این پادشاه محتوا هستش. این جمله می خواد بگه همون طور که تو داستان ها چیزی که باعث پیروزی و موفقیت یه سرزمین میشه پادشاه اون هست، یه محتوای خوب هم می تونه موجب پیروزی و موفقیت یه کسب و کار اینترنتی بشه.

پنگوئن، مرغ مگس خوار و پاندا الگوریتم های گوگل هستند که غیر از سرعت بخشیدن به جستجو و هدایت کاربر به نتایج بهتر یه مسئولیت دیگه ای هم دارن و اون جلوگیری از تقلب سایت ها و محتواهای کپی اون هاست. این جمله خیلی واضح میگه که شما نباید به تقلب و دور زدن گوگل فکر کنین چون نتیجه برعکسی به شما میده. همه الگوریتم ها یه نقطه مشترک دارند و اون بررسی محتوای سایت هستش. خوب می تونیم به راحتی نتیجه بگیریم هر چه شما محتوای غنی تر، جامع تر و کامل تری داشته باشین تو لیست برترین سایت های موتورهای جستجو قرار میگیرین.

مراجعه به مقاله: سئوی داخلی چیست؟

 

مهم ترین ویژگیهای محتوا:

1- محتوای بدون ابهام و با کیفیت: محتوایی که توی هر قسمتی از سایت قرار میدین باید کاربر پسند بوده و با کلمات جستجو شده کاربر و موضوع اون مرتبط باشه. همچنین محتوای شما باید عاری از غلط های دستوری، نگارشی، علمی و املایی باشه.

2- محتوا متناسب با نیاز کاربران: موضوعات و متن هایی که برای کاربران علاقمند هستن و می تونن باعث جذب مخاطب های قدیمی و جدید شما بشن رو انتخاب کنین. هر چه زمان بیشتری کاربر رو بتونین تو سایت نگه دارین از نظر گوگل رتبه بالاتری هم کسب می کنین. بعد از پایان هر سال میلادی گوگل لیست مهم ترین موضوعات جستجو شده کاربران رو منتشر می کنه. خوندن این لیست بی شک شما رو تو انتخاب کلمات کلیدی و موضوع کمک می کنه. ابزارهایی مثل گوگل ادوردز و گوگل ترند هم می تونن به شما برای شناخت و جستجوی بهتر کلمات کمک کنن.

3- استفاده از کلمات کلید در محتوا: چیزی که باعث میشه مخاطبین توسط موتورهای جستجو شما رو پیدا کنن کلمات کلیدی هستن. بنابراین کلمات کلیدی مرتبط با فعالیتتون انتخاب کنین و اونها رو اولویت بندی کنین. بعد از اون بر اساس همین کلمات کلیدی تیترهای اصلی رو ایجاد کنید. همچنین مطالب و محتوای سایت و با کلیدواژه ها و عناوین متعدد انتخاب کنین.

یه موضوعو با چند تا کلمه کلیدی در یه صفحه به کار نبرین. تعداد کلمات کلیدی با طول محتوا رابطه ی مستقیم دارن. پس تعداد کلمات کلیدی باید متناسب با محتوای شما باشن. محتوای کوتاه با کلمات کلیدی زیاد باعث اسپم شدن محتوا و تنزل رتبه تو گوگل میشن. تو محتواهای طولانی هم باید به طور استاندارد از کلمات کلیدی استفاده کنین.

4- تعامل محتوا با مخاطبین سایت: هر چه شما محتوای جذاب تری داشته باشین، مخاطب بیشتری هم جذب می کنین. خلاصه ای از متن محتواتون تهیه کنین و اونو تو انتهای مطلب خودش و همینطور شبکه های اجتماعی منتشر کنین. این کار باعث ترغیب کاربر به مشاهده کامل مطلبتون میشه.

5- محتوا متناسب با نیاز روز: همون طور که می دونین دنیای علم و فناوری با یه رشد غیر قابل پیش بینی جلو میره پس شما باید اطلاعات کافی در مورد دنیای اطرافتون داشته باشین. بعضی از موضوعات با گذشت زمان تاریخ مصرفشون تمام میشه پس باید پا به پای علم و نیاز روز و خواست های کاربران جلو برین.

6- طول محتوا: محتوا نه باید خیلی کوتاه و نه خیلی طولانی باشه. کاربر از خوندن محتوای های طولانی صرف نظر می کنه و فقط عنواین پارگراف ها رو خونه و صفحه رو ترک می کنه. همین امر باعث تنزل رتبه گوگل شده و در طولانی مدت گوگل به سایت شما بدبین میشه. محتوای کوتاه هم از نظر گوگل ارزشی نداره چون گوگل این سایت ها رو اصلا به کاربر نمایش نمی ده و به جای اون سایت هایی که متن کامل تری دارند رو نمایش می ده. همچنین محتوای طولانی تر باعث میشه کاربر مدت زمان بیشتری صرف خوندن محتوا کنه که این امر باعث افزایش رتبه گوگل میشه.

7- بکاربردن تصاویر در محتوا: تو محتوای خودتون از تصاویر استفاده کنین. تصاویر به محتوا جذابیت داده و در رساندن منظور و مفهوم محتوا کمک می کنن. از طرفی چون کاربران به عکس علاقه دارند با جستجو و دیدن تصویر شما از گوگل به سایت شما هدایت میشن. پس از تصاویر تکراری و کپی استفاده نکنین. تصاویر با حجم بالا هم توی سایت به کار نبرید چون تاثیر منفی تو لود سایت داشته و به سئوتون ضربه بدی می زنه.

مراجعه به مقاله: سئوی خارجی چیست؟

 

8- سازماندهی محتوا: یه محتوای مفید باید حتما سازماندهی نشه و محتوایی رو هم میشه سازماندهی کرد که بین 500 تا 1500 کلمه باشن.

9- به کار بردن هدها در محتوا: برای سازماندهی محتوا باید از هدها استفاده کنیم. محتوا باید طوری باشه که هدهای H2 تا  H6 در اون قابل استفاده باشه.

10- کپی ممنوع: کاربرای تازه کار به جای تولید محتوا کپی برداری می کنن. یه مطلب با ارزش باعث افزایش رتبه سایت و مطلب تکراری باعث کاهش رتبه سایت میشه. گوگل به راحتی و بر اسای تاریخ متن های کپی را تشخیص و بهشون رتبه منفی میده. اگه استعداد نوشتنن ندارین متن کپی رو اساسی تغییر بدین تا گوگل متوجه نشه.

11- لینک ها: داخل محتواتون لینکهای داخلی و خارجی مرتبط با مضوعتون قرار بدین. حداقل 2 تا 3 لینک داخلی از کلمات متنتون به دیگر صفحات سایت باعث میشه کاربر به اون صفحات هم بره و مدت زمان بیشتری تو سایت باشه. کلماتی که لینک میشن باید کلمه ی کلیدی مطلب صفحه مقصدتون باشن.

12- ترجمه مقالات: مقاله های خارجی که مرتبط با موضوعتون هستند رو پیدا کنین و ترجمه اونها رو تو سایتتون قرار بدین. این مقالات ترجمه شده با ذکر منبع از راههای موثر تولید محتوا هستند.

13- عنوان جذاب: عنوان جذاب برگ برنده هر مطلبی اند. هر چه این عنواین منحصر به فرد باشند و مورد علاقه کاربران موتورهای جستجو قرار بگیرین طبیعتا بازخورد بشتری رو دریافت می کنین. عنواینی که کلمات کلیدی تو اون به کار رفته باشه بهترنی عنوان ها هستند و عنواین تکراری هم باعث میشن موتورهای جستجو کل محتوای سایت رو تکراری تشخیص بدن، پس از عنواین تکراری استفاده نکین.

14- استفاده از تگ های h1 و h2: تگ ها برای موتورهای جستجو مهم اند پس درست و به جا ازشون استفاده کنین. عنواین اصلی رو تو تگ h1 بذارین چون این تگ پر اهمیت ترین عنوان رو مشخص می کنه. بقیه عنواین مهم رو تو تگ h2 قرار بدین. کلمات کلیدی رو می تونین تو این تگ بذارید. از تگ h1 تنها یه بار باید استفاده کرد ولی تگ h2 رو می تونین بارها استفاده کنین.

15- استفاده از کلمات کلیدی در پاراگراف اول و آخر: تو پاراگراف اول متن کلمات کلیدی تونو قرار بدین تا کاربر مطمئن شده و ترغیب بشه به اینکه به صفحه درستی اومده. پاراگراف اول محلی که کاربر تصمیم می گیره خوندن مطلب رو ادامه بده یا نه. تو پاراگراف آخر جایی که مطلب داره تمام میشه هم از کلمات کلیدی استفاده کنین.

16- زمان بندی محتوا: یه برنامه هفتگی برای خودتون مشخص کنید و خودتونو ملزم به تولید محتوا و درج اون تو سایت کنین. زمان بیشتری به اینکار اختصاص داده و حداقل هفته ای یه بار مطلبی رو تو سایت درج کنین.

 

بحث تاثیر محتوا بر سئو اینجا تموم شد از اینکه همراه من بویدن خسته نباشین. طراحی سایت اصفهان امیدواره با خوندن این مقاله و رعایت نکات اون بتونین محتوای خوب و تاثیر گذاری رو برای سایت خوتون تولید و اثر کافی از اون ببرید و همینطور سئوی خوبی برای سایتتون رقم بزنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *