تاثیر ویدئو و تصویر بر سئو

تاثیر فیلم و عکس بر سئو سایت

در این مطلب از طراحی سایت اصفهان سعی دارد تا شما را با تاثیرات فیلم و عکس بر بروی سئوی سایت آشنا کند. برای آشنایی با سئو میتوانید مقاله سئوچیست؟ را مطالعه نمایید.

سئوی فیلم و و عکس

حتما برای تمام کسانی که برای کسب و کارشان سایت راه اندازی کرده اند این سوال پیش آمده که آیا قرار دادن فیلم و عکس در سایت بر روی سئوی سایت تاثیر دارد یانه؟ با ما همراه باشید تا جواب سوالتان را بگیرید.
فرض کنید در حال خواندن کتابی هستید که تمام صفحات پر است از نوشته هایی پی در پی و بدون هیچ تصویری، آیا به خواندن کتاب ادامه میدهید یا آن را رها میکنید؟
سایت هم به همین صورت هست استفاده از فیلم و عکس در بین مطالب و محتوای سایت باعث میشود که کاربر زمان بیشتری در سایت شما بگذارند به خصوص اگر عکس هایی به کار ببرید که مرتبط با محتوا و جذاب باشند. علاوه براین این مورد میتواند روی سئو داخلی سایت تاثیر بگذارد.
البته به این نکته توجه کنید که تنها به کار بردن فیلم و عکس در سایت کافی نیست بلکه باید به ارتباط بین محتوا و موضوع سایت با فیلم و تصاویری که استفاده میشود توجه نمایید نه اینکه صرفا برای بالا بردن سئو سایت از هر تصویر بی ربطی در سایت استفاده کنید چون کاربران به خوبی این موضوع را تشخیص میدهند.
در انتخاب تصاویر برای صفحات سایت خود دقت کنید این تصاویر باید مرتبط با مطالب شما و اصولی باشد. هنگامی که سرچ میکنید در نتایج سرچ یک تب به اسم image مشاهده میکنید در این تب تصاویر مرتبط با عبارتی که جستجو کرده اید را مشاهده میکنید و با کلیک روی هر عکس به سایتی که عکس داخل آن است هدایت میشوید. اما چگونه ؟ آیا گوگل متوجه محتوای عکس ها و فیلم ها میشود؟
خیر، این شما هستید باید تصاویر و فیلم ها را به گوگل معرفی کنید تا در نتایج سرچ بیاید و با کلیک روی تصاویر و انتقال به سایت شما باعث افزایش ترافیک سایت میشود.
یکی از مهمترین اهداف موتور جست و جوی گوگل جلب رضایت کاربران است وسعی می کند بهترین نتایج ممکن را به کاربران نشان دهد. پس سعی کنید محتوای سایت خود را با تصاویر و فیلمهای مرتبط و جذاب به گوگل معرفی کنید و به این ترتیب بر سئوی سایت خود تاثیر مثبت بگذارید.

نکات مهم در سئوی تصاویر

سئوی تصویر

ابتدا عکس مورد نظر و مرتبط با محتوای مورد نظر را انتخاب میکنید برای قرار دادن تصویر در سایت حتما باید آن را بهینه سازی کنید.
برای بهینه سازی به نکات زیر توجه کنید:

1- به کار بردن لینک تصویر سایر سایتها : یک کار اشتباه و غیرحرفه ای برای استفاده از تصاویر استفاده از لینکهای تصاویر سایتهای دیگر است در این حالت به جای آپلود کردن عکس روی هاست خود از لینک عکس سایتهای دیگر استفاده میشود. واگر ادمین یک سایت از Hotlink Protection استفاده کرده باشد،  تصویر دانلود نمیشود و نمایش داده نمیشود.

2- تصویر به صورت متن نوشته : قرار دادن متن به صورت تصویر کار اشتباهی است و تاثیر محتوای متنی بیشتر از محتوای تصویری است و تاثیر بیشتری روی سئو دارد.

3- نام تصویر : هنگامی که میخواهید تصویری را روی سایت آپلود کنید نام مناسبی برای آن بگذارید و از قرار دادن شماره و علامت های & و* و … استفاده نکنید و برای جداکردن نام تصویر از خط تیره به جای آندرلاین استفاده کنید. مانند: Seo-image.jpg

انتخاب نام مناسب برای تصویر مهم است اسم تصاویر توسص گوگل به راحتی قابل خواندن است و در تب image عکسهایی که به عبارت و کلمه جست و جوی شده توسط کاربر نزدیک باشد و همخوانی داشته باشد را نمایش میدهد . برای انتخاب نام بهتر برای تصاویر میتوانید از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای مورد نظر استفاده کنید.

4- تگ عنوان و تگ جایگزین: از تگ عنوان برای تصاویر سایت به صورت کوتاه و مختصر و جذاب استفاده کنید.  اگر به هر دلیل تصاویر سایت نشان داده نشود و یا لود نشود به جای تصویر متن جایگزین میشود و کاربر متوجه میشود که در این محل چه عکسی استفاده شده. و همچنین گوگل تگ ها را خوانده و بر اساس از محتوای عکس اگاه شده و در نتایج سرچ نشان میدهد.

5- توصیف تصویر (Caption) : توصیف تصاویر چهار بار بیشتراز محتوای متن خوانده شده و بیشتر بازدیدکننگان سایت به توصیف تصاویر نگاه می کنند. برای تصاویر سایت خود متای توضیحات را وارد کنید زیرا وجود توصیف تصاویر باعث می شود که کاربربا خواندن توصیف تصاویر زمان بیشتری در سایت بماند و تاثیر مستقیم بر ترافیک و رتبه سایت بگذارد.

6- ابزار چک سئو تصویر: تعدادی ابزار برای چک کردن سئوی تصاویر وجود دارد که می توانید با ان ها سئوی تصاویر را بررسی و نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.

-چک کرد تمامی مشخصات تصویر با SEO chat

-چک متن جایگزین با Content Forest  یا  Durham

7- زمان بارگذاری (لود تصویر) :

قبل از قرار دادن تصویر روی سایت حتما سایز و حجم عکس را درست کرده و کاهش داده چون استفاده از تصاویر بزرگ باعث کاهش سرعت سایت میشود و باعث لود نشدن تصویر میشود. و با طولانی شدن این زمان کاربران از سایت خارج میشوند و تاثیر منفی بر سئوی سایت خواهد داشت. کاهش حجم عکس ها به صورت عادی باعث افت کیفیت عکس میشود ولی با ابزار save for web فتوشاپ و یا سایتهایی مانند jpegmini.com و  imageoptim.com  و… میتوان بدون افت کیفیت ، حجم  تصاویر را تا حد زیادی کاهش داد.

8- شناخت انواع تصویر: برای استفاده از تصویر در محتوای سایت خود باید از پسوند های مناسب استفاده کنید.

 رایج ترین پسوندها :  Jpg – Png – Gif

9- نقشه سایت: برای معرفی تصاویر سایت به موتور جستجوی گوگل از سایت مپ تصاویر استفاده  کنید و اطلاعات تصاویر را به نقشه سایت خود اضافه کنید.

نکات مهم در سئو ویدئو

امروز استفاده از فیلم و ویدئو در محتوای سایت افزایش پیدا کرده . در ایران نیز استفاده از فیلم و تماشای آن به دلیل افزایش سرعت اینترنت افزایش پیدا کرده. استفاد از ویدوئو در سایت باعث افزایش ماندن کاربر در سایت میشود. و سئوی سایت را فزایش میدهد. داشتن رتبه دوم یوتیوب بهترین نمونه برای تاثیر ویدئو بر سئوی سایت است. استفاده از فیلم های آموزشی یکی از بهترین راههای انتقال پیام به کابران است. و طبق آمار کاربران دیدن ویدئوی اموزشی را به دانلود کتاب ترجیح میدهند.

روش های بهینه سازی ویدئو:

سئوی ویدئو

برای استفاده از ویدئو در وب سایت خود به این نکات توجه کنید:
1- مدت زمان ویدئو ها باید کوتاه و زیر 4 دقیقه و با حداکثر حجم 15 مگابایت تهیه شوند. ویدئو هایی که مدت زمان آن بیشتر 10 دقیقه کمتر دیده میشوند . در انتخاب ویدئو دقت کنید ، فیلمی که انتخاب میشود باید جذاب و مرتبط به موضوع محتوا باشد چون کاربر در ثانیه های اول تصمیم میگیرد که به تماشا ادامه بدهد یا نه.
2- آپلود ویدئوها در سایت های یوتیوب و آپارات علاوه بر کاهش هزینه هاست باعث میشود در لیست نتایج گوگل قرار بگیرید و علاوه بر این سایت شما را به کاربران معرفی میکند و باعث میشود بیشتر دیده شوید.
3- برای بارگذاری ویدئو در سایت بعد از قرار دادن در سایت آپارات و مشخص کردن دسته بندی و برچسب های فیلم ، میتوانید از کد iframe استفاده کنید و آن را در سایت قرار دهید.
4- از فلش پلیر ها برای سایت استفاده نکنید چون ممکن است برخی از مرورگرها از آن پشتیبانی نکرده و کاربر قادر به مشاهده فیلم نباشد. استفاده از کدهای html5 بهتر است. بهترین محل برای قرار دادن فیلم بعد از پاراگراف اول و دوم است و نزدیک به اخر متن باشد.
5- عنوان ویدئو را h2 قرار داده و برای توضیحات هم محلی را در نظر بگیرید.
امیدوارم با خواندن این مقاله از طراحی سایت در اصفهان درباره تاثیر تصاویر و ویدئو های بر سئو سایت و نحوه بهینه سازی کردن آنها اطلاعات لازم را کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *