طراحی سایت اصفهان

سئو چیست؟

وقتی شما سایتی رو طراحی و بارگذاری می کنید، توسط هیچ موتور جست و جویی پیدا نمیشه و اصطلاحا گفته میشه سایت پشت کوه هستش. بدیهی است بعد از طراحی سایت اصفهان اولین چیزی که دارای اهمیته سئو سایت هست. یه آمار کلی نشون می ده هر 24 ثانیه یک پست توسط کاربران منتشر میشه که چیزی حدود روازنه 2 میلیون پست میشه. حالا در بین این حجم بالای پست های منتشر شده چطور ممکنه پست منتشر شده شما رو کاربران ببینید. به جر این مورد آمار جستجوی گوگل 2/2 جستجو در طول یک روز هست. مثلا برای همین کلمه سئو فقط در ایران 150 هزار بار و در  جهان چند میلیون بار جست و جو میشه. حالا چطور امکان داره مقاله سئو سایت که من الان منتشر کردم در لیست گوگل قرار بگیره و کاربران اونو مطالعه کنند.

اگر سایتی در لیست صفحه اول گوگل قرار بگیره یعنی افزایش و رونق کسب و کار اون سایت را در پی داره و دیده نشدن یک کسب و کار آنلاین در لیست گوگل یعنی ورشکستگی اون. جالبه بدونید 75 درصد جستجو ها از طریق گوگل و 67 کلیک ها فقط مربوط به 5 تا نتایج اول گوگل هستش. فکر کنم الان به خوبی با اهمیت سئو آشنا شدین.

سئو و تاریخچه آن

کلمه سئو (Seo) مخفف Search Engine Optimization هستش و معنی اون بهینه سازی موتور جستجو هستش. سئو انواع مختلفی داره که شامل متن، تصویر و ویدئو، اخبار، نقشه و جستجوهای دانشگاهی هست. در سال 1990 اولین بار Infoseek، Alta Vista  و Yahoo به عنوان موتور جستوجو کار خودشونو شروع کردند و اساس کار آنها نمایش نتایج بر اساس حروف الفبا بود. این روش اون زمان به خاطر فراگیر نبودن اینترنت روش خوبی بود ولی بعدا با رشد و افزایش قابل توجه صفحات اینترنتی و سایتها این روش کارآمد نبود و موتورهای جستجوی جدید با الگوریتم های جستجوی دقیق تر و با پیچیده گی های بیشتری روی کار اومده و عملیات جستجو رو انجام می دادند. کاری که این الگوریتم های جدید انجام می دادند به این شکل بود که تعداد باری که یه کلمه کلیدی توی صفحه تکرار شده بود رو بر تعداد کل صفحات تقیسم می کردند و با در نظر گفتن برچسب هایی مثل key-words محتوا را تجزیه و رتبه اون را مشخص می کردند.

بهینه سازی یه سایت تنها مختص صفحه اول نیست و همه ی صفحات را شامل میشه. برای این منظور شما باید کلمات کلید مهم و عبارات جتسجوی اصلی را در وب سایت خودتون استفاده کنید و این عبارات را در محتوا به خوبی نمایش بدین. گرفتن بک لینک از سایتهای معتبر و مهم نیز بسیار موثر هستش. برای اینکه جایگاه سایت خودتونو در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری بالا ببرید باید یه برنامه ریزی منظم و خوبی داشته باشید و مهم ترین قانون سئو رو رعایت کنید. روشهای غیر اصولی هم در این بین وجود دارند که نتیجه ایی جز جریمه شدن وب سایت توسط گوگل را در پی نخواهد داشت. پس برای سئو فقط مهم ترین عامل سئو یعنی زمان را مد نظر داشته باشید و آرام و پایدار به جلو برید.

مهم ترین قانون سئو: هر روش دستکاری یا تغییری که برای بهبود رتبه یک سایت انجام میشه بایستی کاملا طبیعی به نظر برسه.

مراحل سئو

بهینه سازی و سئو چهار مرحله اصلی داره:

مرحله اول سئو پیش از سایت : توی این مرحله بایستی ضمن تحقیق، سایت خودتون رو تجزیه وتحلیل کنید و بعد با یه برنامه ریزی مشخص کار خودتونوشروع کنید.

مرحله دوم سئو داخل سایت: این مرحله On-Page SEO یا سئوی داخلی نامیده می شه و بایستی تو این مرحله فاکتورهای تکنیکی، محتوایی و فنی را مطابق استانداردهای گوگل در داخل وب سایت رعایت کنید.

مرحله سوم سئو خارج سایت: این مرحله Off-Page SEO یا سئوی خارجی نامیده میشه و کلیه فعالیتهایی که در خارج وب سایت برای بهبود رتبه سایت انجام می دیم رو شامل میشه. این مرحله خیلی حساس تر و پیچیده تر از سئوی داخلیه.

مرحله چهام سئو پس از سایت: تو این مرحله ضمن تجزیه و تحلیل سایت بایستی رفتار و ترافیک سایت یعنی میزان بازدید کاربران از سایت رو بررسی کنیم.

 

تکنیک های سئو

بر اساس تخصص و تجربه سئوکار و هزینه ای که در نظر گرفته میشه، تکنیکهای سئوی داخلی و خارجی به دو دست تقسیم میشند.

سئو کلاه سفید: این حالت روشها و تکنیک های استاندارد رو شامل میشه و با توجه به بروزرسانی ها و اطلاعیه های گوگل این تکنیک کاملا بروز بود ومطابق قوانین جلو می رود.

سئو کلاه سیاه: این حالت به زبان ساده یعنی تقلب و گول زدن گوگل. البته باید در نظر داشته باشین با بروزرسانی هایی که گوگل انجام داده این روش منسوخ شده و فقط منجر به خشم گوگل خواهید شد.

 

متخصص سئو

برای موفقیت تو بحث بهینه سازی و سئو مهارتهایی مثل تحلیل، ارتباطات، تحقیق، برنامه ریزی و تبلیغ لازمه. همچنین یک متخصص سئو باید احاطه کافی روی الگوریتم های موتورهای جستجو مثل گوگل را داشته باشه تا بتونه سایت مربوطه رو تو بالاترین رتبه قرار بده. اقرار نیست اگر بگیم متخصص سئو یه هنرمند به حساب می یاد چون سئو یه هنره. سئوکاران حرفه ای توی کارشون از تکنیک کلاه سفید استفاده می کنند و البته بعضی مواقع تو بحث های رقابتی ممکنه روش کلاه سیاه رو هم به کارببرند.

 

سئو در گوگل

بعد از بینگ و یاهو گوگل محبوب ترین موتور جستجو به حساب می یاد که بیش از 200 سیگنال رو در رتبه بندی خودش در نظر می گیره. الگوریتم های پیچیده ای که گوکل استفاده می کنه باعث قدرت اون شدند. گوگل ضمن خواندن اطلاعات سایت آنها در سرورهای خودش ذخیره کرده و بعد بر اساس کلمات کلیدی و در کوتاهترین زمان نتایج رو به کاربر نمایش میده. منبع اصلی درآمد گوگل تبلغیات در گوگل هست که شامل گوگل ادوردز (Google Adwords)، گوگل ادسنس (Google AdSense) و تبلیغات گوگل ادز (Google Ads)  هستش. این تبلغیات گوگل به تبلیغات کلیکی معروفند و برای هر کلیک گوگل درآمد کسب میکنه. این روش نسبت به سئو کوتاهتره و هزینه کمتی رو هم داره ولی بعد از تموم شدن اعتبار سایت تبلغات از لیست گوگل حذف میشند در واقع این حالت موقتیه. ولی در سئو رتبه ای که در گوگل کسب می کنید دائمیه و تغییر و حذفش د رگوگل به کندی انجام میشه. طراحی سایت اصفهان

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *