سئو خارجی

سئو خارجی چیست؟

در مقاله قبلی در مورده سئو و سئو داخلی صحبت کردیم و گفتیم که بعد از طراحی سایت اصفهان بهینه سازی اون مهم ترین مرحله هستش و در این زمینه یکی دیگه از مراحل اصلی بهینه سازی و سئوی سایت بعد از سئوی داخلی شروع سئوی خارجی هست.

سئو خارجی چیست؟

اگه بخوایم خیلی ساده و عامیانه یه تعریفی از سئوی خارجی داشته باشیم می تونیم بگیم هر اقدامی که بیرون از سایت برای بهبود وضعیت سئو و بالا رفتن رتبه سایت تو لیست نتایج گوگل انجام می دیم، سئوی خارجی یا Off Page Seo نامیده میشه. سئوی خارجی مثل یه شمشیر دو لبه هست که همون طور که مفیده می تونه برای سایت ضرر هم داشته باشه. در واقع اگه سئو خارجی درست انجام نشه و اصول اون رعایت نشه، سایت با افت رتبه مواجه شده و رتبه فعلی خودشو از دست می ده. به این اصلاح پنالتی شدن سایت هم می گن. جبران خسارت تو این حالت از یه سایت نوپا سخت تر هستش.

تو مقاله با عنوان سئو داخلی چیست؟ مفصلا در مورد اصول و تکنیک های این مرحله از سئو و همچنین استاندارهایی که موتورهای جستجو در این زمینه دارند مفصلا صحبت کردیم. طبیعیه که بعد از شروع سئو داخلی باید سئوی خارجی را شروع کنیم تا از مجموعه هر دوی اینها به یه سئوی خوبی برسیم و جایگاه و رتبه خودمو تو صفحه اول گوگل بالا ببریم.

 

لینک سازی و دریافت بک لینک

طراحی سایت اصفهان

تو بحث سئو خارجی مهمترین فاکتور لینک بیلدینگ ((inbound link یا بک لینک و یا لینک ورودی هست. یعنی لینک سایت شما توی سایتهای دیگه. از اونجایی که بک لینک ها نشانه اعتبار سایت شما در بین دیگر سایتها هستن بنابراین ارزش زیادی دارن.

بک لینک ها میزان رضایتمندی کاربران یه سایتو برای موتورهای جستجو مشخص می کنن. وقتی تعداد زیادی لینک از یه صفحه به صفحه شما داده بشه، موتورهای جستجو محتوای اونو با ارزش می دونند و شرایط حضور تو صفحه نخست را فراهم میکنن. تواین حالت باید به یه سری نکته توجه داشه باشیم:

  • معتبر بودن سایت مربوطه برای بک لینک
  • عدم استفاده زیاد و غیر متعارف از لینک های خارجی تو صفحه
  • داشتن ارتباط موضوعی بین صفحه فرود، متن لینک و عنوان صفحه
  • کلمات بعد و قبل لینک
  • نوفالو و یا فالو بودن لینک
  • لینک نبودن فقط صفحه اصلی به عنوان صفحه فرود
  • لینک به صفحه مربوطه بر اساس کلمات کلیدی
  • محل قرار گیری لینک تو صفحه

 

مهم ترین تکنیک های سئو خارجی

طراحی سایت اصفهان

  • سایت های شبکه ای اجتماعی: با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و عضو بودن هر فردی توی حداقل یکی از این شبکه ها، هر ورودی که از شبکه های اجتماعی داشته باشیم امتیاز بالایی در گوگل داشته و به عنوان بهترین و ارزان ترین منبع تبلیغات آنلاین به حساب می یاد. شبکه اجتماعی توییتر، فیس بوک، پینترست، لینکدین و گوگل پلاس بیشترین تاثیرو تو سئوی خارجی دارند.
  • بازاریابی محتوا: وبلاگ سایتهای دیگه رو بخونید و نظر تونو در مورد مطلب منتشر شده به همراه لینک ساییتون قرار بدین. این لینک ها توسط گوگل پیمایش می شن.
  • فروم ها یا انجمن ها: تو سایتهای فروم ثبت نام کرده و تو یه انجمن مرتبط با کسب وکارتون فعالیت کنید. پست بذارید و یا به پست های دیگران نظر بدین. تو فروم هایی که مجاز هستین لینک بذاین حتما لینک سایت خودتونو قرار بدین تا لینکتون توسط گوگل پیمایش بشه. تو لیست زیر فعالترین و بهترین فروم ها رو بهتون معرفی می کنم.

www.flickr.com/help/forum/en-us

www.addthis.com/forum

www.bbpress.org/forums

www.careerbuilder.com

www.chronicle.com/forums

  • ثبت نام در موتورهای جست و جو: برای اینکه سایت شما توسط موتورهای جستجو مثل گوگل و یا یاهو پیدا بشه و یا اصطلاحا ایندکس بشه، باید مدت زمان یکی دو ماهه رو منتظر بمونید. ولی شما می تونید به صورت دستی سایت خودتون ثبت کنید.
  • ثبت نام در دایرکتوری ها: با انتخاب درست دایرکتوری ها و ثبت نام تو دایرکتوری مرتبط با کسب و کارتون،می تونین بازخورد خوبی تو بهینه سازی و افزایش رتبه سایت تو الکسا کسب کنید. بهترین دایرکتورهای موجود عبارتند از:

www.boingboing.net

www.technorati.com

www.networkedblogs.com

www.elecdir.com

www.a1webdirectory.org

  • بوکمارک کردن: آخرین مطالب و پست های منتشر شده تو سایت رو در سایت های معروفی مثل ردیت ثبت کنید. سایتهای بوکمارک همواره مورد توجه و علاقه موتورهای جست جو هستن و امتیاز خوبی به سایتهای که مطلب یا لینک خودشونو در اونا ثبت می کنن در نظر میگیرن.
  • ثبت مقاله: مقالات با کیفیت و غیر کپی را با لینک های مناسب و بدون استفاده زیاد از کلمات کلیدی تو سایت های رایگانی که قابلیته ارسال مقاله دارند، ثبت کنین. لیست زیر بعضی از این سایت های رایگان ارسال مقاله رو بهتون معرفی میکنه:

www.thefreelibrary.com

www.magportal.com

www.ezinearticles.com

www.hubpages.com

www.hubpages.com

  • لینک طعمه: شاید شما به دلیلی مجبور بشین مطلبی رو از یه سایت معتبر درج کنین. تو این حالت باید به خاطر کپی بودن مطلب و جریمه نشدن تون توسط گوگل، سایت مربوطه رو به عنوان منبع اصلی و تحت عنوان لینک معرفی کنین. به این حالت اصطلاحا قانون کپی رایت گفته میشه و باعث بالا رفتن محبوبیت شما خواهد شد.
  • اشتراک گذاری تصویر: اگه شما تو سایتتون برای محصولات و یا مطالبتون از تصویر استفاده می کنین بهتره تصاویرتونو تو سایتهای معتبر به اشتراک بذارین. تو این حالت تصاویرتون توسط دیگران مشاهده شده و ممکنه نظری هم در مورد تصویر شما ثبت کنن و یا با لینک تصویرتون وارد سایت شما بشن. بهترین سایتهای اشترک گذاری تصویر عبراتند از:

www.flickr.com

www.instagram.com

www.picasa.google.com

www.tumblr.com

www.deviantart.com

 

  • بازاریابی ویدئو: تو دنیای بازاریابی اینترنتی، چیزی که بیشتر از متن اثر گذاره عکس و ویدئو هست. شما می تونین ویدئو هاتونو تو سایت های محبوب بارگذاری کنید و بعد لینکشو تو سایت خودتون استفاده کنین. بهترین سایتهای اشتراک گذاری ویدوئو عبارتند از:

www.youtube.com

www.vimeo.com

www.ustream.tv

www.aparat.com

  • ثبت تو گوگل مپ: محل کسب و کارتونو تو گوگل مپ ثبت کنید. گوگل مپ زمان جستجوی محلی نزدیک ترین کسب و کارها رو به محل جستجو شده فرد نشون میده.
  • شبکه های فروش آنلاین: اگه فروشگاه اینترنتی دارین از شبکه های فروش آنلاین برای افزایش فروش و بهیود سئوتون استفاده کنین. تو این حالت باید ضمن معرفی محصولاتتون و گذاشتن لینک مستقیم محصول تو سایت های مربوطه از بک لینک خوبی نیز برخوردار شوید.

طراحی سایت اصفهان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *