شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

در این مقاله از  طراحی سایت اصفهان میخواهیم در مورد شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر سئو سایت با شما عزیزان صحبت کنیم. شاید این سوال پیش بیاید که آیا شبکه های اجتماعی واقعا تاثیر دارد یا نه؟ با ما همراه باشید.

پیدایش شبکه های اجتماعی در آغاز با رویکرد ابزاری برای دوستیابی و  بعد انتقال  اطلاعات بود. با توجه به اینکه حدود 2.8 میلیارد نفر از جمعیت جهان در شبکه های اجتماعی عضو هستند نمیتوان از تاثیر شبکه های اجتماعی چشم پوشی کرد. تا مدتی پیش هر یک از شبکه های مجازی به صورت مجزا برای کاربران خود کار میکرد ولی امروزه اگر وب سایتی را باز کنید غیر ممکن است آیکون های چند شبکه اجتماعی را در سایت نبینید.

در چند سال گذشته در سال 2010 میلادی تعدادی از متخصصین سئو درباره تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت مطالبی را منتشر کردند. اما در این زمان هنوز شبکه های اجتماعی مطرح نبودند و الگوریتم های گوگل هنوز آپدیت نشده بودند و به طور رسمی تاثیر شبکه های اجتماعی بر رتبه سایتها اعلام نشده بود. ولی بعد از گذشت زمان تاثیر شبکه های اجتماعی افزایش پیدا کرد.

بعد از آن اکثر مدیران وبسایت ها علاوه بر استفاده از تکنیک هایی مانند  “تاثیر فیلم و عکس بر سئو” و “تاثیر محتوا بر سئو” تاثیر شبکه های اجتماعی را فراموش نکردند  و برای وب سایت خود در 2یا چند شبکه اجتماعی اکانت ایجاد کردند و لینک آن را در سایت قرار دادند.

با توجه به اینکه هر کدام از شبکه های اجتماعی مخاطبان خاص خود را دارد و سن  و ویژگی های رفتاری و سلیقه و …. باعث ایجاد تفاوت بین آنها میشود باید دقت کنید که ایجاد شبکه های اجتماعی متفاوت و بدون توجه به کاربران نتایج خوبی ندارد. بنابراین بهتر است که با توجه به حوزه کاری و کابران و مشتریان خود اقدام به ایجاد اکانتهایی مناسب برای وبسایت خود بکنید.

قراردادن مطالب در شبکه های اجتماعی  اشتراک گذاری با دیگران باعث افزایش رنک و رتبه وبسایت شما میشود. و همچنین باعث تبادل اطلاعات میان شما و کاربران و استفاده از نظرات آنها میشود. و   مچنین ممکن است که یک کاربر معمولی از طریق همان شبکه اجنماعی به سایت شما راه یابد و به یک مخاطب یا مشتری شما تبدیل شود. و همینطور بسیاری از کاربران امروزه کودکان و نوجوانان هستند که ممکن است در آینده به مشتریان شما تبدیل شوند.

شبکه های اجتماعی چطور بر سئو سایت تاثیر می گذارند؟

نحوه تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت میتواند به صورت به صورت مستقیم و غیر مستقیم باشد. مهم ترین این تاثیرات عبارتند از:

تعداد پستهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اید و نام تجاری خود را در آن ذکر کرده اید و یا لینک سایت را در آن قرار دادید.

1- رضایت و نظرات مثبت کاربران از نام تجاری شما

2- تعداد فالورها و ، لایکها و به اشتراک گذاشتن مطالب شما به وسیله دیگران

3- افزایش میزان نرخ بانس ریت یا ماندن کاربر در سایت و بازدید دوباره از سایت

4- افزایش لینکهای که از محتوای سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود.

5- معرفی سایت و برند شما به سایر افراد توسط کاربران دیگر

نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت در دو بخش صورت میگیرد.

بخش اول On-Site

این بخش مربوط به تغیرات داخل سایت است و کارهای که باید در سایت انجام دهید. برای اینک ار باید آیکونها و دکمه های شبکه های اجتماعی موردنظرتون را در سایت در قسمت های هدر و فوتر سایت و در پایین مقالات و محتوای سایت خود فعال کنید. و از انها به صفحات و اکانت خودتان لینک بدهید.

بخش دوم Off-Site

این فعالیتها مربوط به خارج از سایت و در شبکه های اجتماعی است. شما ابتدا باید در شبکه اجتماعی مورد نظر خود اکانت یا صفحه ای ایجاد کنید و بعد از آن به طور مرتب و مستمر پیام، مطلب ، عکس یا فیلم های جذاب و مناسب مرتبط با حوزه کاری قرار دهید و حتی میتوانید با قرار دادن لینکهایی از سایت خود کاربران را ترغیب به خواندن مطلب و وارد شدن به سایت کنید. ارتباط با مشتریان و پاسخ به کامنتها و نظرات آنها نیز باید انجام شود.

بهترین شبکه های اجتماعی خارجی موثر در سئو

فیس بوک

یکی از بزرگتیرین شبکه های اجتماعی است که حدود یک سوم جمعیت دنیا در ان حساب دارند. شما میتوانید در این شبکه حسابکاربری ایجاد کرده و متن و عکس و فیلم وارد کنید.

یوتیوب

از محبوبترین و بزرگترین شبکه های برای اشتراک گذاری فیلم است. پربازدیدترین موتور جست و جو بعد از گوگل است برای فعالیت در این شبکه دراین شبکه فیلم و ویدئوهای سایت را در آن منتشر کنید.

توییتر

یکی از قدیمی ترین شبکه هاست و شما نیز میتوانید مطالب خود را تا 140 کاراکتر در این شبکه توئیت کنید.

اینستاگرام

یک شبکه تصویری است که شما هم میتوانید با قرار دادن متن ها و تصویر و فیلمهای1 دقیقه ای در این شبکه فعالیت داشته باشید.

گوگل پلاس

از مجبوب ترین شبکه های اجتماعی در بین ایرانیان گوگل پلاس است . برای فعالیت در گوگل پلاس میتوانید لینک ، متن ، عکس در صفحه خود قراردهید وعلاوه بران کاربران را تشویق به گذاشتن کامنت و لایک کردن کنید. گذاشتن مطلب در گوگل پلاس باعث میشود زمان ایندکس کوتاهتر شود.

لینکدین

این شبکه مخصوص متخصصین است و مناسب برای شرکتهای صنعتی و تجاری برای برقراری ارتباط یا متخصصان و سایر همکاران است . برای فعالیت در لینکدین، اطلاعات کسب و کار خود را کامل وارد کرده و راه های  ارتباطی را مشخص کنید.

پینترست

یک شبکه جدید و مشابه اینستاگرام است. که برای به اشتراک گذاری عکس است. اما در ایران هنوزطرفداران زیادی ندارد و بیشتر مناسب کسب و کارهایی است که اطلاعات انها به صورت عکس و تصویر میباشد مانند: عکاس ها، لباس و پوشاک و یا دکوراسیون ها.

بهترین شبکه های اجتماعی ایرانی موثر در سئو

نماشا و آپارات

از معروفترین سایتها برای قراردادن ویدئو میباشند. و سایت آپارات یک سایت عالی برای دریفت و تبادل لینک است.

تبیان

از سایتها قدیمی و معتبر است که میتوانید لینک نوفالو از آن بگیرید.

هم میهن

از شبکه های اجتماعی ایرانی و پر بازدید است.

فیس نما

شبکه اجتماعی است که با ایده جایگزینی فیس بوک ایجاد شد.

پروفایل

از شبکه های اجتماعی ایرانی برای دریافت بک لینک است.

از سری مقالات طراحی سایت اصفهان امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در بهینه سازی سایتتان کمک کرده باشد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *