سئو داخلی

سئو داخلی چیست؟

در مقاله قبلی طراحی سایت اصفهان با همدیگه بحث بهینه سازی و سئو سایت یعنی معرفی سایت به موتورهای جستجو را آغاز کردیم. همانطور که گفته شد، سئوی داخلی مهم ترین مرحله سئو هستش. تو این مقاله سعی داریم در این مورد صحبت کنیم.

سئو داخلی چیست؟

سئوی داخلی چیست؟

چیزی که باعث دیده شدن سایت تو موتورهای جستجو و مراجعه کاربران به سایت شما میشه همین سئوی داخلی هست. سئوی داخلی امروز در صدر اهمیت بازاریابی اینترنتی قرار گرفته و روز به روز هم به اهمیتش اضافه میشه. هر وب سایتی بعد پیاده سازی و بارگذاری تو بستر اینترنت بایستی توسط موتورهای جستجو شناخته بشه. هر وب سایتی با توجه به ماهیت و اساس کاری که داره به طور کلی تو یه سری کلمه خلاصه میشه که به این کلمات اصطلاحا کلید واژه گفت میشه.

کلید واژه یا کلمات کلیدی دقیقا منطبق با موضع سایت هستن و انتخاب و شناسایی آنها مهم ترین اقدام قبل از شروع سئو هست. از طرف دیگه آنچه که حائز اهمیت هستش کیفیت این کلماته نه کمیت آنها. مثلا تو سایت اصفهان وب سایت کلید واژه اصلی طراحی سایت اصفهان هستش. در مقاله دیگه ای مفصلا در مورد انتخاب کلید واژه ها صحبت می کنیم.

وب سایتها و صفحاتی که زمان جستجوی عبارت مورد نظرتون توی گوگل نمایش داده میشن، بر اساس الگوریتم های موتور جستجوی گوگل جستجو شده و نمایش داده می شند. تو سالهای گذشته کاربران برای شناسایی وب سایت خودشون به موتورهای جستجو، کلمات کلیدی خودشو به تعداد بالا و در قسمتهای مختلف صفحه تکرار می کردند. کامل مشخص بود که هدف یه چنین سایت هایی فقط شناختن خودشون به گوگل هست و محتوایی که تو صفحات وارد شده چیزی نیست که کاربر دنبالش بوده و در واقع کیفیت لازمه رو نداره. این صفحات تو صدر لیست گوگل قرار می گرفتند و کاربر هم بر همین اساس وارد آنها می شد ولی چیزی جز تکرار کلمات خودش نمی دید.

همین مساله باعث شد گوگل بروز رسانی هایی رو روی الگوریتم های جستجوی خودش انجام بده تا نتایج بهتری را به کاربر نمایش بده. بروز رسانی های جدید باعث شد نتایجی که به کاربر نمایش داده میشه فقط منطبق با کلمات کلیدی تو عنواین نباشن و هوشمندانه تر و مفهومی عمل کنند. تو این راستا کلمات مترادف کلمات کلیدی و یا ترکیب های آن هم مورد توجه گوگل قرار می گرفت. در واقع گوگل سعی می کنه صفحاتی که مرتبط با موضوع جستجوی شده کاربر هستند رو نمایش بده. در حال حاضر اساس کار الگوریتم های پیشرفته مرغ مگس خوار (Hummingbird)، رنک برین (RankBrain) و پاندا (Panda) اهمیت معنایی هستن و هوشمندانه تر از قبل عمل می کنن.

کافیه شما بعد از اینکه مطلبی رو توسایت خودتون منتشر کردین، خودتون رو جای کاربر بذارید و از خودتون بپرستن آیا مطلبی که من گذاشتم با چیزی که کاربر به دنبالش هست مطابقت داره. یه استاندارد جهانی میگه شما فقط 8 ثانیه فرصت دارین تا کاربر رو تحت تاثیر قرار بدین و باهاش ارتباط برقرار کنین. البته این زمان تو گوشی موبایل به 5 ثانیه کاهش پیدا میکنه. کاملا معلومه که یه محتوای خوب و مفید ولی با داشتن فقط یه لینک به کلمه کلیدی می تونه به خوبی اثر گذار باشه.

این مورد رو هم در نظر داشته باشین زیاد بودن محتواهای بی معنی اثر گذار نیستند. ولی اگر شما فقط هفته ایی یه محتوای خوب و مفید تو سایت منتشر کنید و با یه برنامه ریزی دقیق مثلا روزهای دوشنبه اقدام به ثبت اون بکنید، گوگل هفته ای یک بار وب سایت شما رو فراخوانی می کنه ولی اگر هر روز و بدون برنامه مطالب بی محتوا تو سایت منتشر کنید، گوگل می فهمه شما می خواین فریبش بدین و نه تنها اثر مثبتی نداره بلکه به ضررشما هم تمام میشه.

گذاشتن هفته ای یک متن با محتوای خوب ،بهتر از گذاشتن مطالب روزانه و بی محتواست.

پس می تونیم نتیجه بگیریم هدف اصلی سئو داخلی تشخیص محتوای مرتبط با کلمات جستجو شده کاربر، درک محتوای صفحات و ارزیابی یه صفحه به عنوان صفحه باارزشه. در این راستا باید به کیفیت محتوا نسبت به کمیت اون، کپی نبودن مطالب، طول مناسب محتوا، منبع معتبر و عدم استفاده از تبلیغات آزار دهنده توجه کافی داشته باشیم. یادتون باشه درج محتوای مناسب و داشتنن یه سئوی داخلی خوب باعث بهبود سئو خارجی و لینک دادن سایتهای دیگه به مطالب شما به عنوان یه سایت مرجع میشه. رایج ترین عبارتی که تو دنیای سئو در خصوص محتوا استفاد میشه عبارت زیره:

محتوا پادشاه است

سئو داخلی

 کیفیت فنی سایت

بعد از محتوا موضوع مهم دیگه تو بحث سئو کیفیت کدنویسیه. دراین خصوص باید تمامی مواری که باعث میشن سئو سایت بهبود پیدا کنه بررسی شده و اشکالاتش رفع بشه. در این رابطه مهم ترین موارد بهینه سازی و سئوی سایت برای هر موتور جستجویی شامل موارد زیره:

1-  تگ عنوان (Title Tags) : تو آدرس صفحات 3 تا 5 کلمه اول آدرس برای گوگل مهم و باارزشه. پس سعی کنید آدرس یا URL صفحاتتون واضح، منحصر به فرد و جذاب و مهمتر از همه مختصر و مفید باشه. کلمات پرکاربرد و خاص با توجه به محتوای سایت مثل کلمات راهنما، قدم به قدم، بهترین و مثل این موارد ترافیک بالایی رو برای سایتتون ایجاد می کنه. اگه می خواین محتواتون کیفیت بالایی داشته باشه از کلمات کلید در اون استفاده کنین مثل الگوی زیر:

کلمه کلیدی | عنوان صفحه

 

2- تگ توضیحات متا (Meta Descriptions) : چیزی که تو آدرس سایت توی گوگل نمایش داده میشه توضیحات متا هستند. اگه این توضیحات درست و مرتبط با متن صفحه باشن یکی از مهم ترین عواملی هستند که کاربر صفحه شما را انتخاب و روی آن کلیک می کنه. تعداد کلمات این قسمت به طور استاندارد تا 170 کاراکتر هست.

طراحی سایت اصفهان

 

3-  محتوا و کلمات کلیدی: بهترین جا برای استفاده از کلمات کلید 100 تا 150 کاراکتراول متن هست تا کاربر بعداز ورود به صفحه شما بفهمه به صفحه درستی وارد شده و حتی تو سایت شما جستجو کنه. در غیر اینصورت صفحه شما ترک میکنه.

 

4-  تگ هدینگ (Header tags) : تگ های استفاده شده در سایت مهم اند و باید اصول سئو توی اونها رعایت بشه. برای این منظور عنوان های اصلی را داخل تگ H1 و زیر عنوان ها را داخل تگ های H2 و H3 در کدهای  html  قرار بدین. به غیر این مابقی تگ ها رو می تونید به دفعات استفاده کنین. توی صفحات فرود یعنی همون صفحاتی که کاربر از گوگل بهش هدایت میشه عنواین خیلی مهم اند چون تو نخستین ثانیه های ورود، کاربر اونها رو می بینه و متوجه میشه به صفحه درستی اومده یا نه؟

 

5-  بهینه‌سازی تصاویر در سئو داخلی : در بین محتواتون حتما حداقل یک تصویر که مرتبط با محتوا هست رو استفاده کنین. تصاویر به جز گویا شدن متن  برای کاربر توسط الگوریتم های گوگل بررسی می شند. پس باید تصاویر هم بهینه سازی بشند. در این رابطه باید برای تصویر نام منحصر به فرد و مرتبط با متن و تصویر بذاریم و تو قسمت متن جایگزینی هم نامی که مشتقی از کلمات کلیدی باشه برای تصویر بذاریم تا اگر به هردلیلی تصویر بارگذاری نشد اون متن نمایش داده بشه.  برای تگ alt هم یه متن جایگرین وارد کنید تا تصویرتون توی جستجوی های مرتبط با متن شما در گوگل نمایش داده بشه.

 

6-  استفاده از دکمه‌های اشتراک‌ گذاری : شبکه های اجتماعی روی رتبه بندی و سئو البته نه به صورت مستقیم اثر می ذارند. جدای از این برای کاربر جذابه و باعث دریافت لینک میشه. بالا و پایین سایت هم بهترین جا برای گذاشتن شبکه های اجتماعی هستش.

 

7-  قابلیت نمایش در تلفن همراه : با توجه به بالا رفتن و همه گیر شدن استفاده از گوشی موبایل حتما باید سایتتون توی موبایل نیز ریسپانسیو شده و نمایش درستی داشته باشه. 61 درصد کاربران به سایتی که نمایش درستی نداره دوباره سر نمی زنند.

 

8-  سرعت بارگذاری سایت : سرعت بارگذاری و لود سایت باید بهینه و استاندارد باشه . عواملی  مثل  تصاویر با حجم بالا، ویدئوها، فلش های سنگین، استاندارد نبودن کد نویسی، استفاده زیاداز ابزارک ها، هاست ارزان قیمت و عدم بهینه کردن سایت برای مرورگرها باعث بالا رفتن سرعت سایت میشه.

امیدورام با درک کامل این مقاله سئوی داخلی خوبی برای سایت خودتون فراهم کنید. تو مقاله بعدی طراحی سایت اصفهاندر مورد مرحله دیگه ای از سئو یعنی سئوی خارجی بحث می کنیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *