CRM

Customer Relationship Managementهمان سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ، یکی از حوزه های نوین مدیریت و بازاریابی است .در کل مجموعه ای از نرم افزار ها یا خدماتی هستند که به سیستم بازاریابی ، فروش و خدمات یک شرکت یا مجموعه کسب و کار کمک می کند.می توان گفت CRM زمینه ای برای ایجاد و حفظ و توسعه رابطه با مشتریان است .همانطور که هدف هر کسب و کاری ایجاد ارتباط و حفظ آن با مشتری است هدف از پیاده سازی CRM نیز حفظ ارتباط و نگهداری مشتریان است لذا CRM پروتکلی جهت مدیریت بازاریابی و فروش و کنترل خدمات به مشتریان یک سازمان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *